SNÖ

Det snöar som tusan ute. Hur mysigt som helst om ni frågar mig.
Idag vaknar jag frisk. Så skönt, så senare idag blir det träning för hela slanten.

Igår kokade jag torsk till salladen istället för att göra en sallad med räkor eller kräftskärtar.
Tobbe blev lite äcklad och påmind av sin stränga diets. Hade i två månader. Och då åt han ändå bara samma sak. Jag kan ändå variera mellan olika saker från havet. Jag har inte ens kört på detta en vecka men känner att det flyter på bra. Kan bara tänka mig hur det kändes för honom, nu förstår jag varför han ibland var på dåligt humör.

Idag är sista lediga dagen i följd. Imorgon blir det jobb igen 11-20. Sen hemkomst blir det då så är glad att jag bara behöver göra en sallad.
På fredag är det dagen jag länge har fasat för. Det är dags för mig att ta farväl, dags att försöka inse att detta faktiskt hänt. Det är svårt, vill bara gå in bland mina kontakter, leta fram ditt nr och ringa. Bara få höra din röst.
Det var inte såhär det skulle sluta, det är inte rättvist.

Med dig bakom mina ögonlock
Tårar längst min kind
Finns det något jag är övertygad om
Du var den starkaste människan jag någonsin lärt känna
Farmor jag älskar dig..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0